PRAJITURA "FRESH"


O prăjitură răcoritoare cu cremă fină!

Este o versiune personalizată a prajiturii Fanta...

Cred că, doar o singură dată am mâncat prăjitura Fanta.
Am tot auzit de ea, fiind în topul motoarelor de căutare.

Am citit câteva rețete, aproape asemănătoare, și sincer nu am găsit nimic care să mă convingă să o pregătesc...fiind atâtea ingrediente sintetice: Fanta, budinca la pachet... Apoi... doar crema de brânză, care este totuși puțin acrișoară și Fanta... nici gând.

Părea mai degrabă o prăjitură făcută cu ce găsești prin casă, decât o prăjitură festivă după cum îi merge numele.

Apoi m-am gândit la ce mi-ar place mie, ce textură și ce gust să ofere această prăjitură. Asa că ...
Jeleul este complet modificat: Fanta am înlocuit-o din start cu suc natural de portocale (se poate folosi și suc natural de mandarine, după preferință).

Budinca am eliminat-o complet, dar în schimb am adăugat gelatină.

Apoi textura și gustul cremei... Trebuia să fie mai pufoasă, cremoasă și mai aerată decât textura pe care o poate da doar crema de brânză.

Așa că am adăugat în plus altă cremă de branza și anume... mascarpone.

Am dublat cantitatea de unt... De ce? De ce oare francezii folosesc mult unt la prepararea prăjiturilor?
Pentru că este un ingredient minune... Oferă o textură și un gust extraordinar.

Aroma de vanilie din budinca de vanilie (la plic) este prezentă în cremă sub formă de esență de vanilie.

Apoi am combinat aromele, portocala și lămâie...

Prima data am pregătit jeleul de portocală, așa va avea suficient timp să se răcească și să se întărească.

JELEU DE PORTOCALĂ:

1 l suc natural de portocale sau de mandarine
10 linguri zahăr
4 linguri amidon de porumb sau făină
10 gr gelatină (6 foi)


Într-o crăticioară antiaderenta se răstoarnă sucul de portocale iar cu ajutorul unui tel se încorporează faina sau amidonul și zahărul.

Se ține la foc potrivit, amestecând continuu, timp de 20 minute până se îngroașă.

Se face întâi testul picaturii: : o picătură de sirop aşezată pe o farfurie stă ca şi o bobiţă, fără să se împrăştie pe farfurie.


Jeleul se transferă într-un castron pentru a grăbi răcirea.

Gelatina se înmoaie în apă rece timp de 10 minute.


Se scurge de apă și se adaugă puțin câte puțin în jeleul fierbinte amestecând până se topește și până încorporăm toată gelatina.

Se acoperă cu folie alimentara și se lasă la răcit la temperatura camerei.

CREMA:

200 gr unt
500 gr cremă de brânză
500 gr mascarpone
200 gr zahăr pudră
1 fiolă esență vanilie


Untul și crema de brânza trebuie să fie moi, scoase din timp de la frigider, să fie la temperatura camerei.
Untul se mixează cu zahărul la viteză medie până devine cremos.

Se adaugă câte o lingură de cremă de brânză mixând continuu la viteză medie.


După ce am încorporat toată branza, se adaugă mascarpone rece de la frigider, în doua tranșe, mixând la viteza mică după fiecare adaugare.


Nu se va mixa prea mult, pentru că mascarpone se poate tăia.

Se adaugă și esența de vanilie.

Bolul se acoperă cu folie alimentara și se dă la frigider până când prăjitură va fi gata de asamblare.

BLAT:

8 ouă
350 gr zahăr
250 gr făină
75 ml ulei
75 gr cacao
praf de sare


Ouăle întregi se mixează la viteză mare, cu un praf de sare.

După ce au început sa crească în volum, se adaugă zahărul puțin câte puțin, mixând până ce ouăle își triplează volumul.

Se adaugă și uleiul, în fir subțire, continuând mixarea.


Se oprește mixerul și cu ajutorul unei linguri de lemn, se încorporează cacaoa si făina, amestecând cu mișcări largi de jos în sus.

Fundul unei tavi dreptunghiulare de copt se tapetează cu hârtie.


Se toarnă blatul în tavă, se nivelează și se bagă în cuptorul preîncălzit la 180, timp de 20 minute.

Între timp se pregătește siropul de zahar ars.

SIROP:

120 gr zahăr
250 ml apă rece
1/2 fiolă esență de lămâie

Se caramelizează zahărul, se adăugă apa, și se lasă pe foc până se topește complet zahărul.
Se trage ibricul de pe foc, se adaugă esența si se lasă la răcit.


Blatul se va încerca cu o scobitoare: dacă scobitoarea iese uscată înseamnă că blatul este copt.

Când este copt, se scoate tava din cuptor, se lasă 10 minute, apoi blatul se scoate din tavă, se dezlipește hârtia și se așează pe un gratar pentru a se raci.


ASAMBLARE:

Blatul răcit se așează în tava în care am copt blatul, sau într-o formă dreptunghiulară cu pereți detașabili, de aceeași dimensiune cu blatul.

Se însiropează cu ajutorul unei linguri, insistând pe margini.


Indicat ar fi ca unul dintre componente, ori blatul, ori siropul sa fie călduț, în felul acesta rezultaul va fi mai bun.

Peste blatul însiropat se distribuie uniform toată crema rece, scoasă din frigider, iar peste cremă se nivelează uniform jeleul rece.



Se acoperă tava cu folie alimentară și se da la frigider pentru cel puțin 4 ore.

ATENTIE: SE PORȚIONEAZĂ CU LAMĂ CUȚITULUI UDĂ.

LAMA SE VA CURĂȚA DUPĂ FIECARE TĂIETURĂ, ȘI SE VA ÎNMUIA ÎN APĂ CALDĂ.

Se decorează cu felii de portocală sau mandarină și frunzulițe de mentă.


Comentarii

Postări populare