NEGRESA AROMATA DE POST



O negresă... de post...

De multe ori s-a întâmplat să mănânc o prăjitură de post, fără să înțeleg sau să simt combinația și legătură dintre ingrediente.

Dulciurile de post, sunt sărace în ingrediente, dar asta nu înseamnă că nu pot fi combinate.

În primul rand am vrut sa fie aspectuasă ...

În fond se spune că și ochii mănâncă (chiar dacă e post)!

Și am ales să o coc într-o tava rotundă... Ceea ce, in viziunea mea îi conferă imagine festivă.

Am vrut sa fie glazurată...îi schimbă total aspectul.

O negresă simplă nu prea mă încântă...

Mi-am dorit ca alături de gustul de cacao să găsesc cireșe sau vișine.

Nehotărâtă din fire le-am folosit pe amândouă: dulceață de cireșe albe cu bucățele de lămâie și compot de vișine.

Am optat pentru dulceață cu bucățele de lămâie pentru că se potrivește de minune cu anotimpul rece.

INGREDIENTE :

3 căni făină
1cană compot vișine
1 cană apă minerală
3 lingurițe praf de copt
un praf de sare
1 borcan DULCEATA DE CIRESE ALBE
1 cană ulei
3 linguri cacao +3 linguri zahăr tos fin
2 pliculețe zahăr vanilat


Într-un castron încăpător se adaugă toate ingredientele uscate: faina, un praf de sare, praful de copt și cacao amestecata cu 3 linguri de zahăr.

Se amestecă bine cu lingură de lemn.

Adaugam apa minerală și compotul.
Începem să mixăm la viteză medie.

Se adaugă uleiul în fir subțire mixând continuu.


Adaugam dulceață si amestecam cu o lingură de lemn, până încorporam bine toată dulceață.

Tava de copt se tapetează cu hârtie cerată de copt.

Se introducere tava în cuptorul preîncălzit, și se coace la foc potrivit (160-180 gr), timp de 40-50 minute.


Să nu vă speriați, căci prăjitură se va crapa, așa și trebuie!

După ce s-a copt, se scoate din cuptor și se lasă la răcit la temperatura camerei.

Când prăjitură s-a racit o scoatem din formă și o așezăm pe un platou.

Pregătim glazura de post.
Reteta aici : GLAZURA DE POST


Ornăm negresa cu glazură, cu visine/cireșe din compot și frunzulițe de mentă proaspătă 




Comentarii

Postări populare